**(دوست من سلام)**
جمعه 16 فروردين 1392برچسب:, :: 23:31 :: نويسنده : سعید

 

10 مکانی که به زودی محو می‌شوند

دمای کره زمین در حال افزایش است، سطح آب دریاها در حال بالا آمدن است و مکان های زیادی به زودی زیر آب ناپدید خواهند شد. لیست این مکان ها بسیار طولانی است، ولی ما ۱۰ مورد از آنها را انتخاب کردیم تا به اطلاع شما عزیزان برسانیم.
 
چرا از کره زمین مراقبت نمی کنیم؟ مگر روی همین زمین زندگی نمی کنیم؟
 
دمای کره زمین در حال افزایش است، سطح آب دریاها در حال بالا آمدن است و مکان های زیادی به زودی زیر آب ناپدید خواهند شد. لیست این مکان ها بسیار طولانی است، ولی ما ۱۰ مورد از آنها را انتخاب کردیم تا به اطلاع شما عزیزان برسانیم.
 
۱. جزایر مالدیو
 
جزایر گرمسیری و بهشت گونه مالدیو که به خاطر سواحل شنی سفیدشان معروف شده اند، همواره یکی از محبوب ترین مکان های توریستی محسوب شده اند. متأسفانه گرم شدن کره زمین می تواند موجب شود که این جزایر که ۶۰۰ مایل امتداد دارند زیر آب بروند. از آنجائیکه ۸۰ درصد این کشور فقط ۳.۳ فوت بالاتر از سطح دریاست، افزایش مداوم سطح آب اقیانوس ها، زنگ خطر را برای این جزایر زیبا به صدا درمی آورد. با این سرعت بالا آمدن آب دریاها و اقیانوس ها تا قبل از سال ۲۰۵۰، جزایر مالدیو ناپدید می شوند.
 
۲. بانکوک، تایلند
 
بانکوک هم یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری در کل جهان است، و البته یکی از آن مکان هایی است که به علت گرم شدن کره زمین ممکن است ناپدید شود. این شهر به علت شهرسازی سنگین بر روی زیربناهای خاکی نرم و پمپ کردن آب های زیرزمینی، نیز در حال غرق شدن است. موقعیت شهر طوری است که در معرض سیل و موسم بارندگی قرار دارد.
 
۳. دلتای رود می سی سی پی، ایالات متحده
 
این رود بزرگ آمریکایی به دلتاها، رودها و مرداب های زیبای خلیج مکزیک می ریزد. بالا آمدن آب دریا می تواند این مناظر زیبا را از بین ببرد. با این حال فقط گرم شدن زمین نیست که به این منطقه آسیب می رساند، زیرا این منطقه در معرض توفان ها و گردبادهای دریایی فراوانی قرار دارد. همه ما توفان کاترینا در نیواورلئانز را به یاد داریم.
 
۴. جزیره کومودو، اندونزی
 
اگر گرم شدن زمین ادامه یابد، زادبوم معروف ترین خزنده دنیا ممکن است در عرض چند دهه آینده زیر آب برود. آبهای اطراف این جزیره در حال بالا آمدن هستند و ممکن است موجب انقراض اژدهای کومودو شوند، ولی در عین حال اسیدی شدن فراوان هم صدمه بزرگی است زیرا دمای سحی را بالاتر می برد و در نهایت موجب کشته شدن مرجان های اطراف جزیره و نابود شدن مناظر زیر آبی می شود.
 
۵. سد آبسنگی کبیر، استرالیا
 
اکوسیستم حساس یکی از زیباترین مناطق جهان از زمانی که دمای زمین بالا رفته است، مورد تهدید قرار گرفته است. انواع مختلفی از گونه های دریایی که برای بقا به مرجان ها نیاز دارند، در این منطقه زندگی می کنند. از آنجائیکه صخره مرجانی در حال مرگ است، گیاهان و جانوران آن به سرنوشت شومی محکوم شده اند. همه اینها در اثر بالا رفتن دما در حال نابودی هستند.
 
۶. توکیو، ژاپن
 
توکیو یکی از بزرگترین کلان شهرهای دنیاست و ظاهراً شهری عالی برای زندگی است، ولی تغییرات آب و هوایی داستان متفاوتی بیان می کنند. این شهر از پدیده "جزایر گرمایی" رنج می برد که به معنای آلودگی حاصل از کارخانجات و گرمای مصنوعی ناشی از خودروهاست که تأثیر گلخانه ای ایجاد می کند. وقتی دماها افزایش می یابند، توکیو مشکلات بزرگتر و بزرگتری با گرما دارد.
 
۷. ونیز، ایتالیا
 
شاید برای بعضی ها باورش سخت باشد که شهری که روی آب است از گرم شدن کره زمین رنج ببرد، ولی پژوهش ها حرف دیگری می زنند. در واقع، این شهر در هر صورت در حال غرق شدن تدریجی است و هر ۱۰۰ سال ۹ اینچ زیر آب می رود، البته شرایط آب و هوایی اخیر همه چیز را بدتر کرده است. در حال حاضر سد جدیدی در دست ساخت است که در مقابل سیل ۱۰۰ فوتی مقاومت می کند. کارشناسان می گویند که باید سنجش های جدیدی انجام شوند تا اقدامات صورت گرفته برای نجات این شهر کافی هستند.
 
۸. رود تایمز، لندن
 
رود تایمز قرنهاست که افتخار لندن محسوب می شود، ولی امروزه تبدیل به یکی از تهدیدهای بزرگ در برابر این شهر است. از قرون وسطی به بعد این شهر در کنار این رود گسترش یافت و باعث شد که این رود باریک و باریکتر شود. یک سد بزرگ در قرن نوزدهم ساخته شد تا از سیل جلوگیری کند، ولی بالا آمدن سطح آبها ثابت کرد که این اقدام تأثیری ندارد و رود تایمز را بخشی از دریا کرده است.
 
۹. بیگ سور، کالیفرنیا، ایالات متحده
 
خط ساحلی بین لوس آنجلس و سان فرانسیسکو قطعاً یکی از زیباترین مناظر در آمریکای شمالی است. متأسفانه این احتمال هست که گرم شدن کره زمین موجب نابودی اکوسیستم و منظره این منطقه شود، زیرا دمای بالا موجب آتش سوزی های بزرگ می شود. با این حال، دولت کالیفرنیا اقداماتی برای یافتن راه حل هایی برای مسائل زیست محیطی در سال های اخیر صورت داده است که باعث می شود امیدوار شویم که بیگ سور یکی از آن مکان هایی نباشد که به علت گرم شدن کره زمین ناپدید می شود.
 
۱۰. کانال پاناما، پاناما
 
کانال پاناما از وقتیکه در سال ۱۹۱۴ باز شد، انقلابی در تجارت جهانی ایجاد کرد و چاره ای برای کشتی هایی که باید از اقیانوس اطلس به اقیانوس آرام می رفتند و بالعکس فراهم کرد. البته یک چالش جالب در این میان هست که کشتی ها با آن مواجهند – ۸۵ فوت اختلاف سطح بین آبهای این دو اقیانوس وجود دارد. راه حل در مقادیر عظیمی از آب شیرین کمیاب بود، البته در سال های اخیر، کمبود آب باعث شد که چندبار کانال بسته شود.
شنبه 14 بهمن 1391برچسب:, :: 20:13 :: نويسنده : سعید

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح :

 

جنگنده قاهر رادار گریز و فوق پیشرفته است

 

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این که هواپیمای جنگنده ˈ قاهر 313ˈ رادار گریز و فوق پیشرفته است،گفت: ایران از تمام منافع خود در سراسر جهان دفاع می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار ˈاحمد وحیدیˈ روزشنبه در حاشیه رونمایی از هواپیمای جنگنده قاهر 313 در جمع خبرنگاران افزود: تولید این جنگنده در راستای تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا بوده و تمام مراحل طراحی و ساخت این جنگنده بومی توسط دانشمندان و متخصصان سازمان هوایی وزارت دفاع انجام شده است.

وی در تشریح ویژگی های جنگنده قاهر اظهارداشت: این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری منحصر به فرد دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و رادار گریز است که می تواند عملیات پروازی در ارتفاع پست را نیز انجام دهد.

سردار وحیدی، بهره برداری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سیستم های الکترو اویونیک پیشرفته را از دیگر ویژگی‌های قاهر 313 دانست و افزود: این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد.

وی با بیان این که جنگنده قاهر 313 از قدرت تهاجمی بسیار بالایی برخوردار است، ادامه داد: این جنگنده نماد برجسته‌ای از نبوغ، خلاقیت و جسارت دانشمندان متخصص وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

سردار وحیدی‌از دیگر ویژگی‌های جنگنده کاملا بومی قاهر 313 را قابلیت نشست وبرخاست در طول باند کوتاه، تعمیر و نگهداری آسان و سریع این هواپیما عنوان کرد .

 

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با تمام توان از منافع خود در سراسر جهان دفاع می کند و این جنگنده در راستای همین هدف طراحی و ساخته شده است.

محمود احمدی نژادˈ رییس جمهوری صبح امروز در سومین روز از دهه مبارک فجر از جدیدترین هواپیمای جنگنده جمهوری اسلامی ایران با نام ˈقاهر 313ˈ رونمایی کرد.

در این مراسم که در پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی (مهرآباد) و با حضور جمعی از مسوولان لشگری و کشوری برگزار شد، آخرین دستاورد متخصصان صنایع دفاعی کشور و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش به جمع تجهیزات دفاع هوایی کشور پیوست.

نام این هواپیمای جنگنده فوق پیشرفته از اسامی متبرکه الهی به معنای ˈچیره شوندهˈ گرفته شده و عدد 313 نیز ملهم از اسم ابجد مادر حضرت ولی عصر (عج) است.

هواپیمای جنگنده قاهر 313 دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در نبردهای هوایی است و در ساخت آن از آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای نوین عرصه دفاعی استفاده شده است.

این جنگنده فوق پیشرفته با ایجاد تغییرات اساسی در یک نوع هواپیمای دیگر غیر از صاعقه، طراحی و ساخته شده که می‌تواند تمام نیازمندی‌های نیروهای مسلح به خصوص نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی را در صحنه نبرد هوایی پاسخگو باشد.

طراحی و ساخت هواپیماهای جنگنده احتیاج به دانش و علوم مهم و پیشرفته‌ای از جمله علم هوا فضا دارد و متخصصان ایرانی با دستیابی به این علوم پیشرفته توانستند، به این مهم دست یابند.

پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, :: 23:5 :: نويسنده : سعید

دوست من سلام...

مطلب ارسالی دوستان...

کفش هایم که جفت میشوند دلم هوای رفتن میکند!

من کودکانه بیقرار دیدنت میشوم

بی آنکه فکر کنم چه کسی دلتنگ من خواهد شد…

(سارا)...>(http://www.asiretanhaei91.loxblog.com/)

سه شنبه 5 دی 1391برچسب:, :: 18:23 :: نويسنده : سعید
میلاد حضرت مسیح مبارک

پیام آور صلح و دوستی

میلاد سراسر نور پیامبر بزرگ الهی، پیام آور صلح و دوستی و نوید بخش سلامت روح و اندیشه، حضرت عیسی علیه السلام ـ همو که لحظه ای در رسالت فراگیر خود در نجاتِ بشرِ گرفتار در گردابِ خود پرستی ها سستی ننمود و از آرمان خداپرستی دفاع کرد و میراثی مقدس و جاودانه در تاریخ بشر بنیاد نهاد ـ بر همه موحّدان و حق پرستان گیتی مبارک باد.

مریم پاک

حالتی میان شادی و غم سراسر وجودش را فرا گرفته بود. تا قبل از این، چنین احساسی را هیچ گاه تجربه نکرده بود. مردمانی که گرداگردش را گرفته بودند و با نگاه های سرد و سنگین خود بر وجودش تازیانه تهمت می زدند رو به او کردند و «گفتند: ای مریم، کار بسیار عجیب و بدی انجام دادی. ای خواهر هارون! نه پدرت مرد بدی بود و نه مادرت زن بد کاره ای مریم که روزه سکوت داشت، به کودکش اشاره کرد. گفتند: «چگونه با کودکی که در گاهواره است سخن بگوییم؟» ناگهان کودک زبان به سخن گشود و گفتند: «من بنده خدایم؛ او کتاب (آسمانی) به من داده و مرا به پیامبری برانگیخته و مرا ـ هر جا که باشم ـ وجودی پر برکت قرار داده، و تا زمانی که زنده ام مرا به نماز و زکات توصیه فرموده است... سلام (خدا) بر من، در آن روز که متولد شدم و در آن روز که می میرم. و آن روز که زنده برانگیخته خواهم شد».

مسیح در قرآن

قرآن کریم در آیه 34 سوره مریم، حضرت عیسی پسر را در بیانی رسا و زیبا به همگان معرفی می کند: «این است عیسی پسر مریم؛ گفتار حقی که در آن تردید می کنند.» در سوره مبارکه مریم درباره تولد حضرت عیسی به تفصیل سخن رفته است. هم چنین در سوره های نساء، توبه، مائده، آل عمران و تحریم از آن حضرت نام برده شده است. در قرآن مجید نام حضرت مسیح 23 مرتبه با اسم «عیسی» یازده بار با نام «مسیح» و دو مرتبه با وصف «ابن مریم» آمده است.

ذکر نام انبیای الهی در قرآن، نشان از عظمت مقام و تأکید بر الگو گرفتن از سیره زندگی آنان دارد.

کلمه خدا

حضرت مسیح علیه السلام در قرآن، «کلمه خدا» معرفی شده و این وصف در میان همه پیامبران تنها به او اختصاص یافته است. قرآن در سه آیه، این وصف را برای حضرت مسیح علیه السلام به کار برده است. این وصف اشاره به مخلوق بودن عیسی علیه السلام می کند. همان گونه که کلمات مخلوق ماست، موجودات عالم آفرینش نیز مخلوق خداست. همان گونه که کلمات اسرار درون ما را بیان می کنند و نشانه ای از صفات و روحیات ماست، مخلوقات این عالم نیز روشنگر صفات جمال و جلال خدایند. منتها این کلمات با هم متفاوتند؛ بعضی برجسته و بعضی ساده و کوچکند. عیسی علیه السلام نیز از نظر آفرینش برجستگی خاصی داشت و آن این بود که او بدون واسطه پدر آفریده شده بود.

ایمان به همه پیامبران الهی

از دیدگاه اسلام تمام ادیان آسمانی برای استقرار حاکمیت الهی، پیوند انسان با خداوند متعال و نجات بشر از مرداب هوا پرستی ظهور کرده اند. از این رو هیچ کدام از پیامبران الهی دیگری را رد نکرده، بلکه پیامبرانِ پیش از خود را تصدیق کرده و به آمدن پیامبری پس از خود نوید داده اند. بر این اساس در فرهنگ اسلامی، ایمان به همه پیامبران الهی و احترام به پیروان راستین آنان از اعتقادات راسخ مسلمانان شمرده شده است. اعتقاد به نبوت حضرت مسیح علیه السلام و ارتباط او با منشأ وحی از محکم ترین باورهای ماست.

حضرت علی علیه السلام و اقلیت های مذهبی

سیره عملی حضرت علی علیه السلام درباره اقلیت های مذهبی، همواره بسیار عالی و انسانی و مصداق روشنی از اجرای عدالت و حاکمیت اسلامی بود. یک روز امام علیه السلام پیرمردی مسیحی را بر سر راه دید که از گدایی می کند. حضرت ناراحت شد و فرمود: «تا وقتی جوان بود از او کار کشیدید و اکنون که پیر شده است رهایش کرده و به حال خود وانهاده اید؟!» آن گاه دستور داد تا هزینه زندگی او را از بیت المال بپردازند.

یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:, :: 22:0 :: نويسنده : سعید

دوست من سلام...

معلم پای تخته داد می زد،

صورتش از خشم گلگون بود.

و دستانش به زیر پوششی از گرد پنهان بود

ولی ‌آخر کلاسی ها،

لواشک بین خود تقسیم می کردند.

وان یکی در گوشه ای دیگر جوانان را ورق می زد.

برای آنکه بی خود، های و هو می کرد و با آن شور بی پایان

تساوی های جبری رانشان می داد.

خطی خوانا به روی تخته ای کز ظلمتی تاریک

غمگین بود.

تساوی را چنین بنوشت:

یک با یک برابر هست.

میان جمع شاگردان یکی برخاست

همیشه یک نفر باید به پا خیزد.

به آرامی سخن سر داد:

تساوی اشتباهی فاحش و محض است.

معلم مات بر جا ماند!

و او پرسید:

اگر یک فرد انسان واحد یک بود آیا باز

یک با یک برابر بود؟

سکوت مدهوشی بود و سئوالی سخت

معلم خشمگین فریاد زد:

آری برابر بود.

و او با پوزخندی گفت :

اگر یک فرد انسان واحد یک بود،

آن که زور و زر به دامن داشت بالا بود

وانکه قلبی پاک و دستی فاقد زر داشت،

پایین بود.

اگر یک فرد انسان واحد یک بود،

آن که صورت نقره گون

چون قرص مه می داشت

بالا بود.

وان سیه چرده که می نالید

پایین بود.

اگریک فرد انسان واحد یک بود،

این تساوی زیر و رو می شد.

حال می پرسم،

یک اگر با یک برابر بود.

نان و مال مفت خواران

از کجا آماده می گردید

یا چه کس دیوار چین ها را بنا می کرد ؟

یک اگر با یک برابر بود.

پس که پشتش زیر بار فقر خم می شد ؟

یا که زیر ضربت شلاق له می گشت ؟

یک اگر با یک برابر بود.

پس چه کس آزادگان را در قفس می کرد ؟

معلم ناله آسا گفت:

بچه ها در جزوه های خویش بنویسید،

یک با یک برابر نیست!

(دختر چادری)



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 152
بازدید کل : 82783
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

..................اوقات شرعي
.................. ***** *** صدایاب